Кръвен тест за желязодефицитна анемия

Желязодефицитната анемия – как да я победим по натурален начин?

Желязото е микроелемент, без който клетките не могат да функционират правилно.

За желязодефицитната анемия говорим, когато червените кръвни клетки (еритроцити) са бедни на хемоглобин. Причината за тази форма на анемия е липсата на желязо, което тялото използва за производството на хемоглобин (конкретен вид протеин). Този протеин помага на клетките да пренасят кислород в тялото. Когато някой страда от желязодефицитна анемия, има липса на жизнеспособни червени кръвни клетки и кислородът не се транспортира правилно. Абсорбираното желязо не е достатъчно, за да отговори на нуждите на тялото. 

В организма може да настъпи и обратният процес: претоварване с желязо, като последващото отлагане на желязо в ключови органи с времето да увеличи риска от хронични заболявания като цироза, диабет и сърдечна недостатъчност. Или казано по друг начин: желязото трябва да се държи в златната среда: да не е ниско, но и да не превишава горните допустими стойности. 

Разпространение на този вид минерален дефицит

Приблизително 30% от световното население има в една или друга степен желязодефицитна анемия, като най-засегнати са децата и жените в репродуктивна възраст, бременните и кърмещите жени и тези с по-обилен месечен цикъл. 

При възрастните хора над 70 години рискът също се увеличава стремглаво. Ето защо днес това е най-често срещаният вид анемия в света, макар че много хора не подозират, че я имат, тъй като тя при тях е в по-слабо изразена форма. 

Още по-застрашени от развитието на желязодефицитната анемия са вегетарианците и веганите, особено ако спазват този режим от дълго време.

Животинските продукти са източник на по-лесно усвоимия вид желязо, наречено хемово желязо. Когато човек е на вегетарианска диета, той трябва да притежава много знания и внимателно да подбира и съчетава храните, така че да си набавя желязо от растителни източници (нехемово желязо). 

Например спирулината – едноклетъчни синьо-зелени водорасли, е един от най-добрите източници на желязо, превъзхождащо дори и желязото в животинските продукти. 

Дефицитът на желязо има своята расова особеност: афроамериканците, например, са по-склонни да развият този тип анемия. Азиатците пък по-лесно усвояват желязото, отколкото европейците, които са по средата в тази своеобразна класация. 

Все още науката не е дала единен и категоричен отговор по този въпрос. Необходими са по-нататъшни проучвания за расовите различия в метаболизма на желязото в човешкия организъм.

Особености на желязодефицитна анемия

Други рискови фактори за развитие на желязодефицитна анемия са постоянно кървене от носа; физическа травма или нараняване, което води до загуба на кръв; скорошна голяма операция; заболяване на бъбреците, пикочния мехур и стомашно-чревния тракт (възпаление на червата, болест на Крон, пептични язви, стомашен байпас); често кръводаряване; сърдечна недостатъчност, рак…

И още един рисков факт, който рядко се коментира: при деца, които пият повече от  500 милилитра краве мляко всеки ден, значително се увеличава шансът от развитие на желязодефицитна анемия. 

Защо се получава така? От една страна, малчуганите, които консумират повече мляко, са по-рядко гладни – не приемат достатъчно храни, богати на желязо. От друга страна самото мляко намалява усвояването на желязото от организма, което се изхвърля неизползвано с изпражненията.

Лечение с природни средства

Добрата новина е, че желязодефицитна анемия е лесна за лечение. В повечето случаи, когато е доказана с кръвно изследване, е достатъчно човек да си коригира хранителния режим и да започне да приема хранителни добавки, изписани от лекаря. 

Но за да си подсигурим правилното усвояване и разпределение на желязото на точните места в организма, се нуждаем от минералните соли, които са в естествената за тялото концентрация и успяват да преминат през клетъчната мембрана и да възстановят минералния баланс на клетъчно ниво.
Още през 19 век за важността на минералните соли за здравето на клетките говори немския д-р Вилхелм Шуслер, който, въпреки оскъдните по това време знания за микроелементите, е убеден, че те има ключова роля за протичането на клетъчните процеси. Именно заради това му съобразно пророчество, основните 12 минерални соли са наречени на негово име – Шуслерови соли.

Кои минерални соли са важни при установена желязодефицитна анемия?

Шуслерова сол №3 (ферум фосфорикум или железен фосфат) е солта, която балансира обмяната на желязо в клетките, съдейства за правилното разпределение на този микроелемент навсякъде в тялото, насища тъканите с кислород, поддържа обмяната на червените кръвни клетки.

Шуслерова сол №5 (калиум фосфорикум) се грижи за балансираното разпределение на калиевите и фосфатни йони в тялото, предотвратявайки появата на такива типични анемични симптоми като постоянна умора, слабост, световъртеж, намалена концентрация, раздразнителност…

Шуслерова сол №2 (калциум фосфорикум) осигурява калций на тялото, който е изключително важен за усвояване на желязото. Тази минерална сол стимулира образуването на нови клетки, укрепвайки именно клетъчното здраве и преработката на белтъчините.

Как се приемат трите оригинали Шуслерови соли на Немския хомеопатичен съюз (DHU)? 

Сутрин – Шуслерова сол №3 – 5 таблетки
На обяд – Шуслерова сол №5 – 5 таблетки
Вечер – Шуслерова сол №2 – 5 таблетки

Лечебният курс продължава минимум 2-3 месеца или до отшумяването на проблема. 

Оригиналите Шуслерови соли на Немския хомеопатичен съюз (DHU) са напълно безвредни, нямат никакви странични ефекти, подходящи са за прием от първия ден на живота, както и от бременни и кърмещи жени. Могат безопасно да се комбинират с други конвенционални или алтернативни методи на лечение, като терапията с тях може да продължи за дълъг период от време или колкото е необходимо.

Застрашените групи от желязодефицитна анемия може да си правят профилактика с Шуслеровите соли. Схемата остава същата, само дозировката се променя на 3 таблетки на ден от всяка от трите соли за 1 месец. Препоръчително е профилактичния курс да се прави минимум 3-4 пъти в годината.

 

Виж още:

Желязодефицитната анемия – как да я преодолеем само с естествени средства?

Бременност по седмици и приемът на желязо

Как тялото дава знак, че му липсва магнезий

Магнезиев дефицит

Бременност по седмици и приемът на желязо

Балансът на магнезия – ключът за лека и спокойна бременност

От кои минерали се нуждаете (спешно!)