Момиче е добра форма

5 мита за добрата форма и красотата през лятото

Мит 1. Ще свалим корема и ще намалим обиколката на талията, ако правим всеки ден коремни преси.

Има истина в това твърдение, но ако наистина искате да отслабнете, само този тип упражнения няма да са достатъчни. Факт е, че коремните преси подобряват мускулния тонус, но за да намалите обиколката на талията и да изчезне коремчето, е нужен комплексен подход. Ето в какво се състои той:

  • Правете кардио тренировки, 2-3 пъти седмично по 45 минути. Ако нямате достатъчно опит във фитнеса, непременно потърсете помощта на фитнес инструктор. Така тренировките ви ще бъдат действително ефективни, а не само изморителни и губене на време.
  • Няма добра форма без правилно хранене – запомнете го веднъж завинаги! Изключете захарта, тестените изделия и алкохола от менюто си и бързо ще видите добрите резултати. Подобен режим на хранене много лесно може да се спазва през лятото – с повече свежи плодове и зеленчуци, с правилен подбор на зърнени храни (подходящи са лимец и елда заради по-ниското съдържание на глутен), с прием на по-малко млечни – ограничаване на прясно мляко и мазни сирена, за сметка на българските кисело мляко и бяло сирене.
  • За още по-сигурен ефект, използвайте за 2-3 месеца програмата за ускоряване на метаболизма с Шуслерови соли: сол №10 (5 табл. преди закуска), №5 (5 табл. преди обяд) и №9 (5 табл. преди вечеря).

Сутрешният прием на сол №10 стимулира функциите на отделителната система и детоксикацията. Когато черният дроб има затруднения с функцията си да детоксикира, организмът изпада в стрес и започва да натрупва запаси (мазнини и др.) с цел да се предпази. Към приема на сол №10 под формата на таблетки може да добавите Шуслеров мехлем №10, който сутрин и вечер се нанася с лек масаж върху корема и талията – ускорява разграждането на мазнините в проблемните области.

На обяд се приема Шуслерова сол №5, която намалява излишното чувство на глад, задейства хормона на ситостта (лептин), дава енергия и предпазва от похапване от стрес.

Вечер идва ред на Шуслерова сол №9, която се грижи за по-доброто разграждане на мазнините и въглехидратите, и за по-добър метаболизъм.

Не забравяйте, че Шуслеровите соли активират процеса на отслабване, но при нормално, разумно хранене.

Мит 2. Можем да се сдобием с красив тен и да се излагаме цял ден на слънце, стига да използваме подходящите слънцезащитни продукти.

Най-честата грешка, която почти всеки от нас е правил, е да се намаже обилно със слънцезащитен крем и после да стои целия ден на плажа. Това обаче е погрешна тактика. Първо заради факта, че е невъзможно да се покрие кожата достатъчно добре и навсякъде, така че гарантирано да се предпазим от слънчевата радиация. И второ, тъй като на практика по този начин се лишаваме напълно от полезното действие на слънчевите лъчи.

Разумният начин да се сдобием с красив тен и с витамин D, и силен имунитет, без да изгорим до болка, да си добавим нови бръчки и да се изложим на риск от онкогенеза, е да спазваме следните златни правила:

  • Да избягваме слънцето между 11 и 16 ч. Ако прекарваме достатъчно време на открито в часовете извън тези, ще почернеем неусетно, без да се мъчим в жегата и без да вредим на кожата си!
  • Да започнем слънчевите бани постепенно – с по 15 мин. до половин час, като увеличаваме времето с всеки следващ ден.
  • Още при първи симптоми – усещане за парене и щипене, да преустановим излагането на слънце, дори и още да не се е появило зачервяване. Тези сигнали са алармата, с която организмът предупреждава, че кожата ни може да понесе точно толкова слънце и всяка минута повече вече ни вреди.
  • В случай, че сме се разсеяли и неусетно изгорим, веднага да се скрием на сянка и да вземем Шуслерови соли №3 и №8, като ги редуваме през 15 мин. с по 1 табл. А с Шуслеров мехлем №3 да намажем 3-4 пъти през деня болезнените участъци. При подобрение – по таблетка от всяка сол 3-4 пъти на ден и 2 пъти дневно нанасяне на мехлем №3 за още няколко дни. По този начин не само ще успокоим болката, ще възстановим по-бързо кожата и хидратацията й, но и ще ограничим щетите в дългосрочен план (кожните клетки имат памет и всяко изгаряне повишава риска от поява на злокачествени образувания).

Мит 3. Нощем страдаме от болезнени спазми на подбедриците и пръстите на краката, защото прекаляваме с ходенето на високи токчета.

Нощните спазми в повечето случаи се дължат на недостиг на калций и магнезий поради нарушаване на минералния баланс на организма. Тези минерали са изключително важни за функцията на нервите и мускулите. Няма нужда да се отказваме от красивите елегантни обувки, ако често страдаме от нощни спазми. Но е задължително да вземем някои бързи мерки:

  • Дори и да се храним пълноценно, няма как да си набавим нужните ни минерали само от хранителни източници (почвите днес са сериозно изтощени от съвременния начин на обработка и добив, а това води до изчезване на минерала от продуктите.) Затова е важно да регулираме минералния дефицит чрез прием на Шуслерови соли №2 и №7. Тази комбинация действа релаксиращо на мускулатурата на крайниците, което е особено важно при спазми, и обезболяващо при стрелкащи болки и крампи. Солите се приемат по 5 таблетки от всяка сол дневно (№2 сутрин, а №7 вечер) за 2-3 месеца (може и за по-дълъг период, ако е нужно).
  • В случай на спазъм правим лек масаж на засегнатия мускул. Още по-добър ефект ще има, ако масажираме с Шуслеров мехлем №7.

Мит 4. Когато тренираме усилено, можем да ядем без ограничения.

Първо, няма период в живота, в който е добре да хапваме безразборно и без ограничения, каквото ни се прияде. Разбира се, ако държим на здравето си!

По въпроса колко калории можем да приемаме в дните, в които тренираме, е най-добре да потърсим мнението на специалист – диетолог или фитнес инструктор, тъй като всичко е строго индивидуално.

Когато тренираме, 2-3 часа преди фитнес е добре да хапнем храна, съдържаща белтъчини, мазнини и въглехидрати, но без да прекаляваме с количествата. А след тренировка, е добре да отложим храненето с 1-1,5 часа.

Ако обаче по-активният спорт води до рязко повишаване на апетита или просто не можем да овладем страстта си към бонбони, торти, бургери, шоколад, банички и др., то е добре да се замислим и върху следните фактори:

  • Безразборно поглъщаме всякакви храни, когато сме под стрес или скучаем – в опит да се почувстваме по-добре. В този случай се нуждаем от ежедневен прием на Шуслерови соли №5 (сутрин, по 5 табл.) и №7 (вечер, по 5 табл.)
  • Ако ни липсва енергия (например не си доспиваме или страдаме от неспокоен сън) и тялото се опитва да си я достави по някакъв начин. Тук ще ни помогнат отново соли №5 и №7.
  • Страстта към сладко и мазни храни, към тестени изделия и богата на белтъчини храна също така са типични признаци за дефицит на Шуслерова сол №9 натриев фосфат. По 5 табл. дневно от сол №9 ще ни помогнат да регулираме нездравословния начин на хранене и ще ни предпазят от натрупване на килограми.

Мит 5. Без кафе и напитки с кофеин не можем да сме бодри и енергични от сутринта и в течение на целия натоварен работен ден.

Този мит е изключително лесен за развенчаване и ще го установите още с първата чаша „Шуслерово кафе”, която опитате – сутрин, на гладно разтворете в чаша топла вода 5 табл. от Шуслерова сол №5 калиев фосфат. Това е минералната сол, която ни дарява бодрост, енергия и добро настроение през целия ден! Енергизиращото действие на калиевия фосфат е свързано с тройния му стимулиращ ефект върху органите – върху клетъчната обмяна, нервната система и мускулатурата.

Приемът на сол №5 сутрин (а може и още 5 табл. на обяд или до 15 ч.) действа укрепващо върху психиката и помага при стрес, безсъние и безпокойство, както и при раздразнителност, нервност, силна тревожност. Калиевият фосфат подобрява и паметта, и концентрацията, за да се справяме успешно с всички препятствия на дългия работен ден.